طلوع

مشاوره و همکاری در زمینه تحقیقات علمی - صنعتی، دانشگاهی و کاربردی

طلوع

مشاوره و همکاری در زمینه تحقیقات علمی - صنعتی، دانشگاهی و کاربردی

طراحی و ساخت بردهای الکترونیک
اجرا، تحلیل و تفسیر پروژه های آماری
ترجمه تخصصی متون انگلیسی
پیاده سازی پروژه های تحقیقاتی و صنتعی
انجام پروژه ها و پایان نامه های دانشجویی دانشجویی

۸ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

مدیریت نوین بخش دولتی: نظریه، ایدئولویژی و اقدام

هادی عزیزخانی | شنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۶، ۰۸:۴۸ ب.ظ

جهانی سازی: مسائلی مربوط به مدیریت بخش عمومی (مدیریت دولتی)

فصل 40: مدیریت نوین بخش دولتی: نظریه، ایدئولویژی و اقدام

New Public Management: Theory, Ideology, and Practice

دسته بندی و کد: ترجمه تخصصی مدیریت 00022

دانلود مقاله اصلی دریافت

مقدمه

اصلاح حکومت دولتی اکنون یک پدیده ی جهانی است، چون دولت ها با تغییرات سریع اجتماعی،اقتصادی و تکنولوژیکی از جمله اثرات جهانی سازی دست و پنجه نرم می کنند. چندین کشور اصلاحات جامع و اساسی بخش دولتی را از دهه ی 1980 به کار برده اند. این اصلاحات اهداف و انگیزه هایی را برای عملکرد پر فایده ایجاد کرده اند و مستلزم شفافیت بیشتری هستند. افتتاح ادارات دولتی برای رقابت، خصوصی سازی بیشتر و استانداردهای پاسخگویی در بهبود عملکرد دولت دخیل بودند. این اصلاحات شرکت دولت در بازار را نسبت به کل اقتصاد کاهش داده است.

  • هادی عزیزخانی

Examining return predictability of industry style portfolios with prior return relative to a benchmark

دسته بندی و کد: ترجمه مدیریت 00021

چکیده

این مقاله توانایی سودهای پیشین را، نسبت به سودهای کلی بازار تحقیق می کند تا سودهای آینده را در مورد مجموعه اوراق بهادار صنعتی پیش بینی کند. نتایج نشان می دهد که تفاوت سود گذشته، سود یک ماهه ی پیش رو را به طور منفی پیش بینی می کند، حتی در حضور مجموعه ای از متغیر های حالت. قابلیت پیش بینی همچنین دیده می شود نسبت به روش های تخمین و مشخصات جایگزین مستحکم تر هستند. یک توضیح احتمالی مربوط به بیزاری از زیان پویا در میان سرمایه گذاران است. به طور دقیق تر، هنگام ترکیب با دارایی شرکت، عملکرد نسبی پیشین، با میزان بیزاری از زیان که منجر به قابلیت پیش بینی در سودهای دوره بعدی می شود ارتباط عکس دارد.


به منظور آموزش نحوه خرید و دریافت مقاله ترجمه به صورت تایپی کلیک کنید

  • هادی عزیزخانی

روش جدید مدیریت عمومی و قابلیت حساب پس دادن

هادی عزیزخانی | شنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۶، ۰۸:۱۰ ب.ظ

New Public Management Approach and Accountability

 

دسته بندی و کد: ترجمه مدیریت 00020

دانلود مقاله اصلی دریافت

چکیده: پارادایم جدید مدیریت عمومی که مدیریت عمومی جدید نیز نامیده می شود در دهه 1980 شکل گرفت تا با مسائل روز مواجه شود. اینمدل از نظریه های اقتصادی و تکنیک های مدیریت بخش خصوصی نشات گرفته است. مهمترین جنبه های این مدل کاهش سایز دولت، تمرکز زدایی از اختیارات مدیر، تاکید بر کارایی، موثر بودن و اقتصاد است. این مسائله بررسی می کند که چگونه مدیریت جدید (NPM) بر برآورده شدن جنبه های مختلف قابلیت حساب دادن در بخش های عمومی اثر می گذارد. در زمینه سنتی پاسخگو بودن مدیران، سیاستمداران و مراجع ذی صلاح مدنی مسئول تفویض اختیار هستند اما در این روش، آنها باید مسئول مردم باشند. در نتیجه در NPM پاسخوگیی مالی از سیاستمداران به حوزه مدیریتی و از ورودی و فرایندها به سمت خروجی ها کشیده شده است. نتایج نشان می دهند که تحت این روش، پاسخگویی اجرایی و مدیریتی باعث برآورده شدن جنبه های سیاسی و مالی فرایند پاسخگویی می شود.


به منظور آموزش نحوه خرید و دریافت مقاله ترجمه به صورت تایپی کلیک کنید



  • هادی عزیزخانی

Public sector management accounting in emerging economies: A literature review

دسته بندی و کد: ترجمه مدیریت 00019

دانلود مقاله اصلی دریافت

چکیده

این مقاله، تحقیق مدیریت حسابداری بخش عمومی (دولتی) (PASMA) را در ظهور نظام های اقتصادی (EES) بررسی می کند و روشهای پیشبرد را پیشنهاد می دهد. روش اقتصاد سیاسی جهت مدیریت حسابداری و توسعه برگزیده می شود تا یافته های مقاله های مورد بررسی آنالیز شود. بررسی ما شامل دو دهه ی گذشته است و بر اساس 69 مقاله ی منتشر شده در حسابداری بین الملللی و ادارات دولتی می باشد. ما متوجه می شویم که مراحل مختلف توسعه موجب انواع متفاوت فعالیت های مدیریت حسابداری می شود، که اغلب مطابق انتظارات متعلق به اندیشه های سیاسی محلی و سایر عوامل اقتصادی اجتماعی نمی باشد. اگر چه کمیت تحقیق PSMA بر اساس EES در حال رشد است، با این وجود نیاز به تحقیق های آتی وجود دارد تا اینکه به این موضوع بپردازد که چگونه فعالیت های مدیریت حسابداری در بخش دولتی تحت تأثیر متقابل بین برنامه های مدیریت دولتی آژانس های ارائه دهنده ی بین المللی و محیط های فرهنگی، اقتصادی وسیاسی نظام های اقتصادی است. به منظور به دست آوردن این زمینه های اجتماعی فرهنگی و اجتماعی سیاسی پیچیده، اصول نظری محکمی توصیه می شوند، که به ویژه با اتکاء به تئوری های (نظریه های) اجتماعی و مهم، همچنین با اتکاء به تحقیق کیفی نظیر مطالعات موردی صورت می گیرند.


به منظور آموزش نحوه خرید و دریافت مقاله ترجمه به صورت تایپی کلیک کنید


  • هادی عزیزخانی

چالش های مدیریت دولتی در کشورهای جنوبی جهان

هادی عزیزخانی | شنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۶، ۰۷:۲۰ ب.ظ

CHALLENGES OF PUBLIC MANAGEMENT IN GLOBAL SOUTH

دسته و کد: ترجمه مدیریت 00018

دانلود مقاله اصلی دریافت

مقدمه

بسیاری از کشورهای جنوبی جهان در طول پس از جنگ جهانی دوم از حکومت استعماری با چشم انداز سازماندهی استثمار و فقر جامعه ، خارج شدند . آنها سعی کردند تا شرایط رفاهی را در محل پلیس ایالتی ایجاد کنند . اما بسیاری از کشورهای جنوبی جهان ، سوء اداره ی سیاسی و حکومتداری نادرست را به دلیل رژیم های سیاسی شخصی و دیکتاتوری مدنی/ نظامی را تجربه کرده اند. برخی از آنها جنگ داخلی، کودتا، شورش، قوانین استبدادی، خشونت و درگیری های اجتماعی سیاسی را از سال 1980 تجربه کردند. این کشورها به لحاظ سیاسی و اقتصادی به علت فقر، عقب ماندگی ، بی سوادی ، فساد و بی ثباتی های سیاسی تخریب گشته اند. تعداد کمی از آنها با وجود مشکلات برقراری دموکراسی و سازماندهی بهتر حکومتداری در چند دهه ی گذشته، برای پیروزی مبارزه کرده اند . سازمان های کمک کننده و شرکای توسعه ی کشورهای جنوبی جهان یک سیستم مدیریت دولتی را بعنوان یک نیاز اساسی حکومتداری و موفقیت دموکراسی را مقرر (تعیین)کردند.مدیریت موثر سازمان های دولتی ، بخش ها، نمایندگی ها، دفاتر ، و ادارات  برای موفقیت برنامه های دولت ، سیاست ها و رژیم ها و حتی شاید برای دموکراسی ، بسیار حیاتی می باشد (Lynn, 2006:1). مدیریت دولتی موثر می تواند به توسعه و پایداری و کاهش فقر کمک کند (World Bank, 1997). اما این کشورها با برخی از چالشهایی برای معرفی مدیریت دولتی روبرو هستند. در این مقاله ، ما مفهوم مدیریت دولتی را در ابتدا تعریف می کنیم ، سپس بر چالش های مدیریت دولتی در کشورهای جنوبی جهان با راه حل های آن تمرکز می کنیم.


به منظور آموزش نحوه خرید و دریافت مقاله ترجمه به صورت تایپی کلیک کنید


  • هادی عزیزخانی

تصوارتی که نظریه حسابداری راشکل داده اند

هادی عزیزخانی | شنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۶، ۰۷:۱۳ ب.ظ

THE IMAGES THAT HAVE SHAPED ACCOUNTING THEORY

دسته بندی و کد: ترجمه مدیریت 00017

دانلود مقاله اصلیدریافت

چکیده:

نظریه حسابداری، تصویرپردازی را شرح می دهد. با کار درون یک چهارچوبی که یک چشم اندازه عددی از واقعیت راتعیین می کند ،حسابداران باتوجه به برداشت های مختلف از فرآیندحسابداری،نظریه های مختلف حسابداری را شرح می دهند.این مقاله بررسی می کندکه چگونه تصورات مختلف توسعه هارا در حسابداری مالی شکل داده اندواشاراتی رابرای نظریه وتحقیق آتی در نظر می گیرد.


به منظور آموزش نحوه خرید و دریافت مقاله ترجمه به صورت تایپی کلیک کنید


  • هادی عزیزخانی

آنالیز نقادانه مدیریت جدید دولتی

هادی عزیزخانی | شنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۶، ۰۷:۰۱ ب.ظ

A CRITICAL ANALYSIS OF THE NEW PUBLIC MANAGEMENT

دسته تخصصی و کد: ترجمه مدیریت 00016

دانلود مقاله اصلی به زبان انگلیسی دریافت


چکیده:

این مقاله نقادانه مدیریت جدید دولتی (NPM) را به صورت یک اصلاح اجرایی (اداری) جامع بررسی می کند . برای اینکه اصلاح بخش دولتی موفق باشد، آن باید چند نگرانی اصلی را که بطور چشمگیری برفعالیت مدیریت دولتی اثر می گذارد. رفع کند.اولین نگرانی بین روش های سیاسی و حقوقی و اصول جهان شمول مدیریت است. دومین نگرانی بین مدل های اداره و کنترل بر اساس فرضی است که منافع شخصی، شهروندان و نمایندگان آنها را برمی انگیزد و مدل ها بر اساس فرضی است که مردم سلیقه های خود را از طریق اعتماد و همکاری بروز می دهند. مدیریت جدید دولتی (NPM) ،شاید نتواند این نگرانی ها را رفع کند،در واقع حامیان آن بیشتر مواقع تمایل دارند که آنها را نادیده بگیرند.


به منظور آموزش نحوه خرید و دریافت مقاله ترجمه به صورت تایپی کلیک کنید


  • هادی عزیزخانی

The Use of Contemporary Developments in Cost Accounting in Strategic Cost Management

دسته تخصصی و کد مقاله: ترجمه تخصصی مدیریت 00015

دانلود مقاله اصلی دریافت

چکیده

به منظور هماهنگ کردن فرایندهای تولید و ارائه یک فرایند تولید موثر در شرکت های صنعتی، اولین سنجه ای که باید مورد توجه قرار بگیرد استفاده از پیشرفته های معاصری است که برای ساختار شرکت ها ارائه شده. برای اینکه شرکت های صنعتی موفق باشند، سیستم هزینه گذاری در هر سیستم تولیدی باید به صورت موثری مدیریت و شناسایی شود. مبنای سیستم مدیریت هزینه، کمک به ماکزیمم کردن سود شرکت ها است. به منظور رسیدن به این هدف، شرکت ها باید برای نوسازی خودشان در آینده آماده باشند و تحت شرایط فعلی به رقابت بپردازند. رقابت شدید در دنیای امروزی و کوتاه شدن تدریجی طول عمر سیکل محصولات باعث شده است تا شرکت ها بخواهند به صورت همزمان به هزینه، زمان، و کیفیت مطلوب برسند. شرایط گفته شده نیازمنداین است که شرکت ها محصولاتشان را با هزینه کم، کیفیت بالا، و با سرعت بیشتر نسبت به رقبایشان به بازار بفرستند تا نیازها و مطالبات مشتریان را برآورده سازند و این حالت با استفاده از سیستم های مدرن تنظیم هزینه در فرایند تولید مقدور است. این تحقیق به بررسی استفاده از پیشرفت های مدرن در حسابداری صنعتی و به کارگیری آنها در مدیریت استراتژیک هزینه ها می پردازد.

------------------------

جهت دریافت متن کامل مقاله ترجمه شده به صورت تایپی لطفا مبلغ ترجمه را  به شماره عابر بانک 6037691535375778 به نام هادی عزیزخانی نزد بانک صادرات واریز نمایید و سپس شماره رسید فیش واریزی بعلاوه آدرس ایمیل را به شماره 09365477331 از طریق پیامک یا تلگرام ارسال کنید تا در اسرع وقت فایل برای شما ارسال شود. به تماس های تلفنی فقط در روزهای کاری از ساعت 8 الی 14 پاسخ داده خواهد شد.

  • هادی عزیزخانی